lördag 20 oktober 2007

Bekännelse och städning, bilder, bilstrul

Ja, här kommer då min stora bekännelse: Jag hade väldigt stökigt på mitt rum förut! Men nu har jag minsann städat! Nästan färdig iallafall.

Så kom jag på att jag ville byta chassi till datorn. Jaha, det är väl bara att göra. Sagt och gjort, här fångar polaren mig bäst som jag spänner fast kablar (se även stöket):

Vi drar väl till med en till bild på det stökiga rummet när vi ändå är i farten tycker jag (håll i er, föräldrar!):


Då kände jag bara att jag inte kunde ställa upp min "nya", fina dator i den röran, utan nu var det minsann dags att städa. Bara att sätta igång helt enkelt, och nu, åtskilliga liter svett, är det nästan färdigt, plus att jag möblerade om lite:

"Före - under - efter" brukar det heta så tidigare bilder får väl vara före, medan denna är under då. :)


Lite närmare på datorbordet, med nytt chassi på. Notera helst inte dom skitiga fönstrena. Jag ska se om jag kan norpa med mig lite fönsterputsgrejer nu när jag är hemma på höstlovet (som för övrigt infaller om en vecka *hoppa och skutta*).


Får väl kalla dom här för "efter" då, även om inte det är helt klart. Jag känner iallafall en oerhörd tillfredställelse av att ha rent och snyggt här nu. Vi får väl se hur länge det varar. :)

Nya chassit är iallafall ett Antec P182B Gun Metal Black, och till det investerade jag även i ett nytt nätaggregat av typen Corsair 520W, för att få ner ljudnivån ytterligare. Numer hör jag inte datorn när frysen går, så det är jag riktigt nöjd med också. Lite sur på processorfläkten och grafikkortskylaren bara, för dom hörs när inte frysen går. *ironisk, det här är oerhört bra*.

Lite om min vecka då kanske?
Det mest dramatiska som inträffade var väl när Josef fick motorstopp (a.k.a. soppatorsk) på väg till skolan på morgonen. Som tur var låg macken inte mer än 300 meter bort (som han var på väg till), så vi blev inte mer än 10 minuter försenade.
Annars har det varit en lugn vecka. Mycket matte fortfarande, men det ordnar väl snart upp sig hoppas jag, annars är det som vanligt.
Hyresvärden hörde av sig om bredbandet också, verkar som att det är comhem som är svåra att få tag på, så vi får väl hoppas att det ordnar upp sig snart.

Men vet ni vad? Jo, jag har en hel hög med bilder som jag tänkte publicera här. Kommentera vilt!

Experimentbild med förkortat skärpedjup (i Photoshop)



Bilder från när vi var ute på femöre.


Magnifik utsikt från mitt rum (det där huset låter som en orkan, då det råkar vara ventilation till nästan hela kåken..

Termometer införskaffad, för lite bättre koll på vädret, så man vet om man behöver klä på sig, och av nyfikenhet för att se hur kallt det blir på nätterna (rekord hittills: -0,4°C).

Slutligen en bild på min racervagn, som jag har lekt lite med i Photoshop.


Det får vara allt för mig för den här gången, medan jag diggar vidare till trancebandet Barcode Brothers (mitt enda trancealbum, jag lyssnar inte på sånt annars).

G'natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Otroooligt, otänkbart tänk att städnerven vaknade till, till slut. Glatt överraskade Mamma och Pappa

Anonym sa...

För övrigt mycket proffsiga bilder/ Mamma och pappa

Anonym sa...

Okej, mitt rum va inte så stökigt om man jämför med ditt.. :P Hur länge kommere va fint nurå?

SJOLUS sa...

Hugaligen, och så klagar folk på att mina blogginlägg är onödigt långa, jösses *skaka på huvudet*