tisdag 11 september 2007

Prov!

God afton!

Snart dags för sängen, men först några ord från mig! :)
Jag gjorde vårt första prov idag, komvuxprov i materiallära. 89% fick jag, tarvliga 1 % från MVG... Men det gör knappast nåt. :P Imorgon kommer det "riktiga" provet, det som kommer till användning när jag ska ta mitt flygteknikercert. Del-66-examinering kallas det för, stort värre!

I söndags hände en kul grej, en av tjejerna (mycket snygg och trevlig om jag får uttrycka den åsikten) i någon av klasserna jag inte går i (vilken stenkoll jag har) kom och bad mig att skjutsa henne och hennes syster till Åhléns. Och inte är man väl sämre än att man går med på det. :P

Jag fick reda på att jag får tillräckligt med bidrag av kommunen för att klara av min vistelse här också, igår var det väl. Det känns riktigt bra, så ikväll åkte jag iväg till macken och firade med en biltvätt (stackarn har inte blivit tvättad sen i våras). Men någonstans på vägen glömde jag något rätt så vesäntligt. Bäst som borstarna kom bak till bakluckan hördes en slamrande ljud, och jag kom plötsligt på: "ANTENNERNA!!". Jag tänkte hoppa ut och skruva av dom fort som fan, men ångrade mig när jag såg för min inre syn hur jag trycks upp på bakluckan i stil med Gösta i "Vi hade i alla fall tur med vädret". Därför satt jag skärrat kvar när jag såg maskinen närmast mala sönder den högra antennen, medan jag inte kunde se den vänstra.
Så när jag så småningom körde ut ur tvätten (otroligt försiktigt för att inte förvärra det hela) och parkerar och till sist kliver ut så möts jag av en vansinnigt krokig antenn.
Försökte rätta till den, men då gick det såhär:

Ja, turligt nog har jag en till, bara det att det var den här som var inkopplad, så jag får greja dit den andra sladden där bak.. Kunde inte höra rix nyköping halvägs till oxelösund ens..

Ja, jag tog lite mer bilder under kvällen, smakprov kommer här!


Oxelösunds hamn, samma vy som bilden i ett tidigare inlägg, fast annorlunda, och annan båt.


Lite bilder från "Oxelösunds centrum", alldeles för en stund sen. Det är riktigt svårt att ta bra bilder i mörker, och desto svårare att rätta till alla fel som automatiskt uppstår.

Gonatt från mig, hörs om några dagar!

Inga kommentarer: