onsdag 5 september 2007

Oxelösund?

Ja, då är man här då. Staden vid järnverket. Första 1½ veckan har förflutit nu, rätt lugnt och skönt. Tokfart på ena lektionen dock, vi ska ha prov redan nästa väcka i första submodulen. Och då hade vi ändå inga lektioner förra veckan, utan spenderade den mest på att motorköra en helikopter (tråkigare än jag trodde måste jag säga).

Jaha, ca 10 kvadrat bor jag på, toalett och dusch på rummet, helt okej standard. Skolan är ju verkligen skitfräsh också, man tror nästan inte att det är sant. Riktigt trevligt faktiskt. Sen om inte alla lärarna är lika fräsha (ingen nämnd ingen glömd) är väl en annan femma, men det finns några guldkorn också.




























På bilden syns mitt rum precis när jag hade flyttat in. Det är stökigare nu. :D


Jag var och käkade på Max idag med några trevliga killar (potentiella "polare"). Trevligt, trevligt, och igår kollade vi på en film, så det känns rätt bra. Det går betydligt fler tjejer på den här skolan än vad jag trodde också, vilket väl främst känns som ett plus för yrket, men det är ju lite trevligt också.. ;)

Annars är det inga problem här, ibland är det lite "äckligt" i köket, men det får man leva med. Jag upptäckte precis att det är meningen att vi ska "boka" tvätttider, så där blev det en liten surprise.. Men det var ju inte så svårt. 19-23 på fredag ska jag tvätta så det ryker om källaren. Lite läskigt förresten, tvättstugan är på nedre källaplan, dvs två våningar under markplan!

Ja, nu har ni väl fått reda på massor av värdelös information, så jag tror att jag ska avrunda här.

Sa jag förresten att mina skoldagar är 8-17? Det är grejer det!
Godnatt!!

Inga kommentarer: