lördag 8 september 2007

Filmkväll for the win.

God afton!
Myspys är det, att se på film med några trevliga medmänniskor. Vi har en storbildsteve i vårat "vardagsrum" här på boendet, så jag plockade ut min dator, och en klasskamrat drog ut sin ljudanläggning och med god hjälp av lite chips och läsk satt vi där och myste, 5 personer, till Snatch (vilken jag inte begrep så mycket av, men skrattade gott åt emellanåt) följd av den störtsköna svenska feelgoodrullen Jalla! Jalla! med bland annat Josef Fares, och min favoritartist Laleh Pourkarim. Ett mycket bra skäl till att bo i studentkorridor, det här hade varit omöjligt hemma.

Två veckor i den här landsänden har nu förflutit, och jag har nog aldrig haft det bättre tror jag. Visst, det kanske blir lite torftigt och enkelt ibland, men omgiven av vänner är man aldrig ensam. Det räcker med att gå ut i korridoren för se någon man gillar, och man behöver aldrig fundera på vad man ska göra om man får problem med nåt. Fantastiskt!
Skolan förflyter också bra, även om det går med en rasande fart. Onsdag i nästa vecka har vi prov i M06.1-M06.4, det vill säga dom första fyra avsnitten i materialläran. Spännande! Så långt som vi har kommit nu, efter en veckas lektioner, tog det nog ett par månader att komma nere i Skåne.

Ja, det är ju inte så länge sen jag skrev sist, så jag har inte så mycket mer att skriva ikväll.
På återhörande!

Inga kommentarer: