söndag 27 januari 2008

Nu så!

Ja, äntligen börjar grejer bli som jag vill ha dom här... Det var visst inte alls så svårt att fixa bredbandet visade det sig, bara dom som inte hade nån aning om nånting där visst. Ja, efter att jag la på luren ringde hon till mamma (hon får stå för abbonnemanget, eftersom jag inte har nån inkomst fortfarande...), och typ 30 sekunder senare la mitt internet ner i några sekunder. När det sedan hoppade igång gick jag in på bredbandskollen och, ja titta...
8,73 Mbit ner och 7,75 upp. Så, då är jag nöjd.. :D

Dessutom fick jag igång min server, om än kanske inte med det operativsystem jag hade velat... Det vart ubuntu server 7.10, vilket kanske inte är riktigt vad jag ville ha. Men jag ska prova att installera FreeBSD lite senare. Verkar konstigt att det inte funkar när allt annat funkar. Kan ju knappast vara hårddiskfel då, eller hur?

Sen var jag ute och gick idag. Och inte så lite heller. Jag gick en del av sörmlandsleden etapp 44:3, som går runt Brannäs våtmark. Jag tänkte att det är väl kanske inte så långt, men oj vad lurad jag blev. Det var säkert om inte en mil, så trekvarts iallafall. Främsta avsikten med denna lilla vandring var att fotografera lite, men där blev jag också en smula snopen. För efter 37 bilder tvärdog kameran. Batteritorsk yrkade den på. Tveksam som jag var fortsatte jag runt rundan (i lätt över en timme till fick jag gå) tills jag kom tillbaka till bilen, och kunde köra hem.
På vägen hem bestämde jag mig för att vara lite onyttig, så väl framme i Oxedösund knallade jag in på lokala pizzerian och köpte en hamburgertallrik, som jag sedan förtärde på mitt rum, hör och häpna.
Därefter satte jag kamerabatteriet i laddaren, och det vart klart efter kanske 20 minuter. Totalfel, det ska ta mellan 50 minuter och 1½ timme från helt tomt. Vet inte om det berodde på kylan eller nåt, att det blev så trött. Ja, iallafall då, jag fick ut några bilder, och smakprov kommer här:

Vad är oddsen för det här? Den högra är min...




Det här var faktiskt sista bilden jag tog innan kameran la av.

Jäklarns fort gick det att ladda upp bilderna också, gillas.. :D
Ha en trevlig kväll/vecka/liv eller vad som nu ligger framför dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du sänkt kameran(fått lite mindre himmel) hade du sluppit Coronan. För övrigt superbilder/gc
Kaveldunet var sveränt/cc

Cristian sa...

@anonym: Det kanske var meningen? Det tänkte ni inte på va? :D