fredag 25 januari 2008

Dåligt humör.

Det här har varit en riktig nere vecka. Alldeles för mycket negativt och alldeles för lite positivt. Hoppas det ordnar upp sig snart. Tänk om man bara fick börja jobba, och kunde skita i allt vad skola heter. Tänk om man kunde få göra vad man vill med vad man vill, och kunna skita i vad andra tycker. Och tänk om det kunde bli fint väder imorron.

Bildbearbetningskursen som skulle börja idag hade inte lust med det heller. Nä, för arrangören råkade posta kursbreven i b-kuvert, så dom kommer inte fram förrän tidigast måndag.

Och inte blir det nåt bredband, för jag har fanimej inte råd. Hyresvärden påstår att han betalar 99:- per månad för vårat bredband, varvid vi skulle få 99:- avdrag från ordinarie kostnad om vi höjde. Där hade han fel, enligt combort (sorry, comhem menar jag) betalar han bara 39:-. Dessutom så kan inte han ringa, för han förstår tydligen inte riktigt vad dom menar. Alltså får jag ringa. Och jag kan inte skriva avtal, eftersom jag inte har någon egentlig inkomst, såvida jag inte betalar ett år i förväg. Det är alltså 4400:- för den uppkopplingen jag vill ha. Till saken hör också att jag bara ska bo här i fem månader till. Och givetvis kan jag inte registrera det på hyresvärden, det kan bara han göra. JAGBLIRTRÖTT! Jag blev lovad att det ska gå alldeles utmärkt, snabbt och smidigt att höja hastigheten, innan jag flyttade hit.
Ingenting går fort här! Protip: skaffa egen lägenhet inne i Nyköping om ni ska gå den här utbildningen, för det här suger.

Klockan är 18, den 25:e januari och termometern visar +7,3°C ute i Oxelösund. Jag är deprimerad. Puss å hej.

Inga kommentarer: