lördag 12 januari 2008

Oxedösund?

Ja, nog kändes det lite så iallafall, när jag tvingades åka tillbaka hitupp. Menmen, måste man så måste man.

Det börjar väl bli dags att blogga, lite sådär i all allmänhet, nu när jag har varit här en vecka igen.
Skolan har väl gått bra, inge speciellt som händer. Nya ämnen efter jul är Modul 5 - Digitalteknik och Modul 17 - Propeller. Ganska så skoj, fast kanske inte nån jättehöjdare. Det tror jag ioförsig inte att jag skulle tycka att nåt teoriämne vore nu. Men, som lite tröst, så är det dags för praktik vecka 5 och tre veckor framåt. Vi ska även ha en period till, sista fem veckorna innan vi slutar i maj/juni, och fyra av dom har jag tänkt spendera på nåt företag (det är nämligen frivilligt om man vill göra sin praktik på nåt företag nånstans, och när under praktikperioden man är där, bara man hinner med en viss lista med grejer som måste göras på skolan). Vet dock inte vilket än, men det ska man väl hinna ordna innan dess hoppas jag. Har lite funderingar kring kära gamla Värmland.

Ikväll har jag varit ute och fotograferat lite med nya objektivet (jag har gjort det lite innan också ioförsig, men inte i såhär). Genren var mörker och långa exponeringstider. Åkte runt ganska länge innan jag hittade nåt ställe där jag kände att jag ville fota. Det blev gästhamnen i Femöre igen, där jag tog bilden på segelbåten "Fanny" innan. Ja, här kommer dom väl då:
Slänger med lite bildinformation den här gången. Alla bilder är tagna i ISO 200.

10 sek f/10, 28 mm. Vy ut mot Femöre och Oxelösund.

10 sek f/10, 70 mm. Några små jollar som ligger vid Oxelösunds Segelsällskap. Jag blev nästan mest nöjd med den här.

15 sek f/10, 100 mm. Vet inte riktigt allt vad som är med på den här bilden, var mest ljusslingan som var intressant.

30 sek f/9, 70 mm. Skälet till att båten är suddig är inte att den är ur fokus, utan att den rörde sig under den 30 sekunder långa exponeringen. Det är trots allt vatten den ligger i.

25 sek f/8, 28 mm. Ungefär samma vy som ovan, fast mer utzoomat.

15 sek f/8, 53 mm. Ja, vad ska man säga.. Säg till om du känner nåt när du ser den här bilden, för det var på nåt sätt tanken.

Ja, det får väl vara allt för mig för ikväll. God fortsättning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina bilder,när skulle kursen börja? ca+g