måndag 21 januari 2008

Heading for the sun...

Ja, tanken var väl att jag skulle blogga nåt i helgen, men det blev inte av. Iaf, lite sitrep dåra:
En lugn vecka har förflutit, men jag har under den, och helgen som precis gick, gjort upp lite planer och idéer, och även fixat lite annat. Cristians liv i punktform (idé stulen från en annan blogg jag läste, som vanligt nästan, när det gäller mig..)

  • Jag har beställt lite grejer till kameran, nu när jag ser att pengarna räcker den här månaden. Nu ska den minsann bli ren, och nya objektivet blir ordentligt skyddat.
  • Jag har parkerat ett domännamn, som till att börja med kommer länka till den här bloggen, men som senare kommer bli en större sida med kombinerad blogg och bildgalleri (portfolio kallar vissa det). Detta kommer ligga på en egen server. För närvarande är det två problem: dels har ingen server, och även om jag hade det så är min lina värdelös. Det andra problemet är att jag inte är tillräckligt bra på att koda webbsidor för att få det som jag vill. Är det ändå nån som är sugen på att titta på mina idéer, så ligger det ett litet test här. Kommer uppdateras ofta medan jag provar idéer.
  • Jag har sökt jobb! Eller närmare bestämt har jag gjort en intressekoll. Tänker inte tala om vilket företag det är, utifall att nån läser det här får för sig att snacka skit om mig.. :D
  • Den här veckan har vi "laboration" som det heter, dvs praktik under teorilektion (läraromskrivelse ;D ), och uppdraget är: få väck en propeller och sätt dit den igen, på ett sådant sätt att maskinen går att motorköra efteråt.
  • Nästa vecka och fram till sportlovet har vi riktig praktik, och även om jag har valt att göra den här perioden på skolan så ska det bli riktigt skönt med lite omväxling mot den tråkiga vardagen.
Ja, det var väl typ senaste nytt.
Jo just det! Snart kan ni börja hålla utkik på cristianswebsite.org!

Goafton!

PS. Ovant det känns att inte blogga sent på kvällen... :/ DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressat att läsa,saknar dock dina fina bilder.cc