onsdag 19 december 2007

Nu är det jul igen (nu igen?)

Jaha, då var det snart dax igen då.. Men den här gången är lite annorlunda. Jag har ingen som helst julkänsla, och ingen spänning alls inför min födelsedag (som ligger i närheten av själva julafton). Udda. Men, det skulle kunna bero på att jag inte är hemma och inte har något julpynt omkring mig, inget smussel, inget ingenting faktiskt. Allt jag vet är att jag kanske åker hem imorgon om jag orkar, eller på fredag. Vi är nämligen lediga på fredag, det är så skönt.

Sen sist jag bloggade har det bara varit vardag, nästan konstant. I måndags hade vi julbord med bowling, vilket var trevligt, lite god mat och trevligt sällskap (och efterhängsen träningsvärk i höger arm och vänster ben), även om jag kom sist typ på bowlingen.

Jo just det, helgen som var nu, hade vi Star Wars-marathon. Fast vi delade upp det och såg tre filmer ena dagen och tre andra. Blir lite för mycket annars. Totalt 14 timmar med krig, romantik, dramatik, ljussvärd, en liten grön gubbe som pratade omvänt, direkt felaktiga ljudeffekter, schysta animationer, osv i all oändlighet.

Ja, med lite tur kanske det blir lite mer bloggande när jag har kommit ner till skåne, och kan göra det jag vill i lite mer lugn och ro, utan nån besvärlig skola som stör. Eller söver en. Idag har vi haft lagstiftning hela dagen, och det är bara såååå tråkigt. Men det är ett måste tydligen.

See ya!

Inga kommentarer: