söndag 11 november 2007

Lukrativ branch...

Det är en lukrativ branch att köra "fylletaxi". Och nej, det är inte olagligt. Polarna betalar bensinpengar mot att jag kör dom till festen och tillbaka. Jättebra!
Men vad ska jag nu hitta på, fram till 1 när dom ville bli hämtade (klockan är nu 23)?

Tillexempel: BLOGGA! :P
Förutom den lilla mishap:en i början på veckan så har det varit rätt så lugnt. Vi hade matteprov i torsdags, och helt ärligt var det nog det matteprov jag har suttit allra längst på i hela mitt liv tror jag. Men det kändes riktigt bra. Kanske inte 100% men iallafall 95 tror jag. Synd bara att vi inte får reda på resultatet i %... :(

Jag har vart på en liten fotorunda idag med, för det har kommit lite snö. Svinigt kallt var det, så påvägen tillbaka bestämde jag mig för att jag skulle göra ett par mackor och en stor kopp varm choklad. Trodde jag. För när jag gick in i köket kom jag på vad det var som jag inte kom på var försvunnet ur min skafferihylla sen stölden. Min stora plåtburk med o'boy! Fan vad arg jag blev! Och besviken. Istället gick jag till mitt rum och surade med Photoshop. Så här kommer några av dagens alster

Jo just, när jag gick ut till bilen möttes jag, aningen förvånad, av detta:

Jahapp, så det vart till at få bort det mesta med handen, sen rullade jag bort till macken i bakgrunden och köpte en isskrapa.
Avgassystem är förresten beställt!
Ja, vidare med fotorundan då...

Defenitivt den bild jag blev mest nöjd med idag. Det låg kanske 5 båtar kvar i hamnen på Femöre, det här är en av dom.




Dessa fyra bilder tog jag på ett ställe som ligger ganska långt ut åt ingenstans, nära en liten by som heter Nävekvarn. Slutligen tänkte jag lägga med ett par bilder som inte är från idag.

Så här ser det ut i mitt rum om natten, fast det är lite mörkare i verkligheten. Dessutom är ljuset på stereon igång, det brukar jag stänga av. Jag lät det bara vara på för att få lite mer effekt i bilden (det är det blåa som lyser till höger om skärmen).

Det här är en liten del av utsikten från mitt rum hemma i Skåne, som jag fotade när jag var hemma för en vecka sen.

Nu förväntar jag mig massor med kommentarer! :)

Ha det bra i vinternatten, -4°C här, och -6 i Nyköping.
Jag väntar vidare så att jag kan åka och hämta mina kompisar.

Godnatt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oboy-burken var nästan en antikvitet så den borde gå att känna igen. För övrigt jättefina bilder/ca