måndag 5 november 2007

Avgassystem, ljudnivå, för hög.

Ja, då var skånefärden slut för denna gång. Tack vare Dreamhack och grejer så blir det inte förrän om 7 veckor nästa gång, närmare bestämt på min födelsedag (som råkar vara samma dag som vi slutar i skolan för året..).

Ja, rubriken ovan är citerat rakt av från mitt besiktningsprotokoll. Inte f*n skulle jag tro att jag fick ha nå japsdämpare på bilen inte. Det bästa var ju det här:
-Du kommer ju aldrig kunna få den tyst med dom grova rören du har satt dit heller.
-Nähä, men det är ju originaldimension?
-Ja, ehm, jo...

Eller när han påstår att jag inte hade någon ljuddämpare på mitt avgassystem, trots att det sitter både en riktig mellandämpare och en japsdämpare på slutet.

Men skitsamma. Imorron ska jag köra in till besiktningen här och fråga vart gränsen går egentligen. Men får jag någon form av negativt besked så blir det till att hänga upp originalgrejer istället. Ganska skönt med, man tröttnar på ett konstant "BRÖÖÖÖÖÖL" när man bor 45 mil hemifrån...

Jaha, annars då?
Jo, resan tillbaka hitupp gick bra. Lite skrämmande kanske att det blir mörkt så tidigt nu.
Läraren vi ska ha på förmiddagarna har visst varit utomlands och dragit på sig såkallat racerbajs, så som straff (var det vårat fel kanske, vavava?) fick vi el hela dagen istället. Yes, det är så rewligt att räkna på die Wechselstromkreise, som tyskarna kallar det... (Det där råkar vara en av vår käre ellärares favvosidor.)

Återigen, när vi gick ut från skolan idag var det mörkt-mörkt-mörkt.. :(
Serverprojektet Lincoln (temat är amerikanska presidenter) gillade visst inte Windows Server heller (har redan provat med FreeBSD, och det hittar inte ens nån hårddisk), så det vetefan vad det blir av eländet. Garderoben kanske. Alternativt nån annan gammal begagnad hårddisk man kan hitta billigt (läs: gratis), så freebsd funkar.

Nej nu måste jag verkerligen knalla in i duschen, så att jag kommer isäng det här året.. Ha det fint, alla!

Inga kommentarer: